Marie

Marie, akkurat fylt 20. Kall meg Maja

flickr:8158566248

Dette er en Marie, ikke meg, da. Dette bildet har jeg hentet lovlig fra Flickr, det har jeg lært i dag.

Logg for i dag, 11.09:

Dette med å skrive wiki burde jeg lært for lenge siden. Det å stykke opp tekster og lage linker (hyperlinker?) gjør litt omfattende arbeid mye mer overkommelige. Den tekniske biten er heller ikke så alt for vanskelig. Dette blir i tillegg en fin side for å lese til eksamen på. Hurra for wiki, dette virker fint!

Logg for idag, 12.09

I dag går skrivingen enda lettere, da alt med redigering, tegn og symboler kommer litt mer naturlig/automatisk. Vi begynner å få oversikt over hvordan en bra forside skal se ut, og hva som skal få hyperlinker og hva vi skal skrive rett på siden. Akkurat det er ikke så godt å vite..!

Fint å kunne være litt kreativ og slippe seg løs med fiktive personligheter. Dette er også veldig vanskelig, da opplysningene helst skal være historisk korrekte og stemme med hvordan det faktisk kunne ha vært på den tiden.

Ellers tror jeg det kommer til å fungere fint å bruke dette sammen med piratepad, spesielt når en skal jobbe samtidig, med samme tekst (de få gangene det er bruk for det).

Wiki en interessant, selv om jeg noen ganger blir litt distrahert av internett

Logg for idag, 29.09

Nå har vi hatt studieuke og lite har skjedd. Jeg merker at dette er lettere å jobbe med når jeg sitter på skolen. Idag har vi fått flere atrikler på plass og etterhvert/ til slutt jobbe med utseende til hovedartikkel.

Logg for idag, 01.10

I dag har vi vært 2 av 3 på gruppa i timen. Jeg merker (og synes) at dette ikke fungerer like bra som når alle er til stedet. Det at noen har vært borte hver gang, gjør at vi har hatt dårligere kommunikasjon og ansvaret har nok blitt litt skjevt fordelt.

Ellers er jeg fortsatt fornøyd med å skrive i wiki, og er spent på hvordan det blir å lese gjennom dette som studieteknikk.

Det skal nok sies at en studieuke/periode borte fra skolen ikke har vært ideelt. Alle, absolutt inkludert meg selv, har vært passive på siden under denne perioden.